Vállalkozások honlapjain gyakran találkozunk a cég hitvallását és jövőképét bemutató leírással. Ezekbe a cég vezetői rengeteg munkát és törődést, nemritkán külső marketing cégek bevonásával nagy összegeket fektetnek.
Valós értékük azonban ezeknek csak akkor van, ha a cég napi munkája is kifejezi a kihirdetett célokat, irányt és értékeket. A gyakorlati alkalmazásra vegyünk egy olyan példát, ahol a cég alapértékei között az innovatív és felelősségteljes kifejezéseket is megtaláljuk. Ezen értékek napi szinten segíthetnek a cég vezetésében, ha szemügyre vesszük, milyen egy innovatív és (vagy) felelősségteljes:
- Állás interjú
- Bevezető tréning
- Termékismertető
- Előléptetési politika
- Pénzügyi terv
Vezetőként ne veszítsük szem elől szóban vallott értékeinket! Ha azok a napi munkában nehezen alkalmazhatóak, vegyük szemügyre, vajon jól választottuk-e meg őket!
A módszeresen gyakorlatba ültetett alapértékek és jövőkép legjótékonyabb hatása talán az, hogy segítik a kölcsönös bizalom kialakulását olyan cégekkel, intézményekkel és emberekkel, akik hasonló értékeket vallanak, legyenek azok ügyfelek, befektetők vagy alvállalkozók.
A Cégvezető Blog rövid és célratörő. Ha viszont érdekelne az adott téma bővebb kifejtése, ezt kérlek jelezd a hozzászólás ablakban!
A kért témákat részletesen is bemutatom tanácsadói projektjeimből vett példákkal és részletes gyakorlati útmutatásokkal.
Tapasztalataim többségét a Campanile Business Consulting tanácsadó cég vezetőjeként szereztem.