Tanácsadói munkám során sok olyan meetingnek voltam tanúja, ahol a résztvevők fizikailag jelen voltak, közben azonban figyelmüket lekötötte laptopjuk vagy mobiltelefonjuk.
A rendelkezésre álló kütyük sora egyre nő, hiszen az okostelefon mögé már az iPad és sok más is felsorakozott. A megbeszélés hatékonysága szempontjából ezek konkurenciát jelentenek a ténylegesen eszmecserét folytatók számára. Meg lehet próbálkozni az elektronikai eszközök kiiktatásával, ezekre azonban gyakran valóban szükség van, és felnőtt embereket nem lehet tárgyaik elvételével fegyelmezni.
Vezetőként ne feledjük, hogy a meetingünkön netezgető vagy SMS-ező munkatársak a megbeszélés módszertanának ékesszóló kritikái. Ha sokan vannak, kérdezzük meg magunkat vagy őket:
- Vajon mindenki számára nyilvánvaló-e meetingünk célja?
- A cél mindenki számára fontos és megvalósítható-e?
- Mindenkivel közöltük-e, milyen hosszú lesz a meeting, és ezt be is fogjuk-e tartani?
- A megbeszélés szóvivője legfeljebb az idő ötven százalékában beszél-e?
- A döntéseket a résztvevők többségének aktív részvételével hozzuk-e meg?
Ha a fenti öt kérdésből akár egyre is nemleges a válasz, kollégáink oda nem figyelésének oka a meeting szervezésében keresendő. Orvosolásához az adott kérdésnek megfelelő módszert kell kialakítani megbeszéléseink előkészítésekor.
A Cégvezető Blog rövid és célratörő. Ha viszont érdekelne az adott téma bővebb kifejtése, ezt kérlek jelezd a hozzászólás ablakban!
A kért témákat részletesen is bemutatom tanácsadói projektjeimből vett példákkal és részletes gyakorlati útmutatásokkal. Tapasztalataim többségét a Campanile Business Consulting tanácsadó cég vezetőjeként szereztem.