A jó értékesítő kiterjedt ismeretségi köre ma is a legjobb garancia arra, hogy terméke, szolgáltatása valóban a kívánt megoldást nyújtja a vevő számára. A barátok, rokonok, ismerősök mellé azonban ma odasorolhatjuk azt a pár ezer embert, akivel közvetve vagy közvetlenül kapcsolatba kerülünk az olyan társasági oldalak segítségével, mint az iwiw, a FaceBook vagy a főleg üzleti körökben népszerű LinkedIn.
Társasági profiljukon az oldalak tagjai önként megosztanak olyan információkat, melyeknek megszerzéséhez tíz éve még kiváló üzleti összeköttetésekre és jó pár nap kutató munkára volt szükség. Íme a társasági oldalak néhány előnye a sales szakember számára:
Egyetlen kattintással a tárgyaló fél részletes önéletrajza az asztalunkon lehet. Elég a profil karrier részéhez navigálni.
A tárgyaló fél ismerős listája elárulja, az illetőnek vannak-e kapcsolatai egy adott cégnél, országban vagy akár közintézményeknél.
Ha akarjuk, az illetőt bejelölhetjük ismerősként a találkozó előtt (persze egy megfelelő üzenet kíséretében), így a megbeszélésen már nem idegenként találkozunk.
Ügyfelünkkel akkor is kapcsolatban maradhatunk, ha az más céghez szegődik, külföldi kiküldetést vállal vagy nyugdíjba megy, így cégével, kollégáival sem szakad meg a kapcsolatunk.
Ráadásul az oldalakra feltett információk nyilvánosak, így nem a tárgyaló fél háta mögött kérdezősködünk, kutakodunk.
A képen a nevet, cégnevet kitakartam, de láthatjuk, milyen gyorsan értesülhetünk a változásokról!
A Cégvezető Blog rövid és célratörő. Ha viszont érdekelne az adott téma bővebb kifejtése, ezt kérlek jelezd a hozzászólás ablakban!
A kért témákat részletesen is bemutatom tanácsadói projektjeimből vett példákkal és részletes gyakorlati útmutatásokkal.
Tapasztalataim többségét a Campanile Business Consulting tanácsadó cég vezetőjeként szereztem.