Időből (a pénzzel szemben) mindenkinek ugyanannyi jutott. Ezért csak úgy lehetünk versenyképesek, ha időnket jól beosztjuk.
IT szakemberek szerint az irodai dolgozók (a vezetőket is ideértve) aránytalanul sok időt fordítanak pótcselekvésre. Ide sorolhatjuk a kávézáson, csevegésen kívül a neten való csellengést, instant csevegést, a régi dokumentumok, mailek átválogatását és sok mást.
Ráadásul rendszerint akkor húzzuk az időt, amikor sürgős dolgunk van. Miért?
A fontos és sürgős feladatok pszichikai nyomással járnak, márpedig ez elől mindenki jobb szeret menekülni. Az a vezető vagy beosztott, aki egy fontos árajánlat írása helyett fél órát tölt a bejövő mail fiókjának kipucolásával, a nagyobb stresszel járó helyzetből menekül a pepecseléshez.
A baj csak az, hogy a munka nem halad, így amikor valóban nekikezd, a nyomás még nagyobb lesz, mint a munkanap kezdetén. Némi rákészülés és rövid szünetek segítik a hatékony munkát, a sok halogatás azonban csak növeli a munkahelyi nyomást.
A Cégvezető Blog rövid és célratörő. Ha viszont érdekelne az adott téma bővebb kifejtése, ezt kérlek jelezd a hozzászólás ablakban!
A kért témákat részletesen is bemutatom tanácsadói projektjeimből vett példákkal és részletes gyakorlati útmutatásokkal.
Tapasztalataim többségét a Campanile Business Consulting tanácsadó cég vezetőjeként szereztem.