A feladatok kiosztása, más néven delegálás a vezetői munka kritikus eleme. Általában domináns személyiségek kerülnek vezetői munkakörbe, akik vonakodnak megosztani a rájuk ruházott felelősséget. Aki azonban mindent ellenőrzése alatt akar tartani, elaprózza a figyelmét és éppen a vezetői munka stratégiai részére nem marad ideje: azt pedig nem lehet másra kiosztani!
Vezetőként a nagyobb tapasztalattal rendelkező beosztottaknak érdemes célokat és felelősséget delegálni, és kevéssé beleszólni a folyamatba. Ha munkájuk meghozza a kívánt eredményt, módszereiket hadd válasszák meg szabadon!
Kevesebb tapasztalattal rendelkezőknek inkább osszunk ki részletes feladatokat és ellenőrizzük a fontosabb részeredményeket, úgynevezett mérföldköveket (milestones). Érdemes arra is odafigyelni, jól osztja-e be idejét a munkatárs, például az idő felénél a feladat felével is elkészült-e.
Magas szintű delegálás: A beosztottnak célt és felelősséget adok ki. Csak akkor avatkozom be, ha a feladatot nem végezte el időre és megfelelő minőségben.
Közepes szintű delegálás: A beosztottnak célt és felelősséget adok ki. A feladatot saját módszereivel végzi, de a módszerről és az eredményről részletes beszámolót kérek.
Alacsony szintű delegálás: A beosztottnak részfeladatokat osztok ki. A feladatokat egyenként ellenőrzöm, a végső célért én vagyok felelős.
A Cégvezető Blog rövid és célratörő. Ha viszont érdekelne az adott téma bővebb kifejtése, ezt kérlek jelezd a hozzászólás ablakban!
A kért témákat részletesen is bemutatom tanácsadói projektjeimből vett példákkal és részletes gyakorlati útmutatásokkal.
Tapasztalataim többségét a Campanile Business Consulting tanácsadó cég vezetőjeként szereztem.