Az üzletben egy jól meghatározott, konkrét cél kitűzése a magabiztos cselekvés legfőbb feltétele. A célt azonban nem elég kitűzni, tudni kell azt szem előtt tartani. Ezért építette cégvezetési módszertanát koreai vadászpilótaként szerzett tapasztalataira G. Labovitz, a legendás ODI tanácsadó cég megalapítója. Ott megtanulta, hogy akkor is célon kell maradni ha vihar, motorhiba vagy ellenséges lövedékek zavarják a vezető figyelmét.
Cégvezetőként mindig egy jól meghatározott cél kitűzése legyen az első lépésed! A cél akkor jól meghatározott, ha elérésekor mérhető eredményekkel tudod igazolni, hogy a feladat kész.
"A gyártási költségek jelentős csökkentése" például nem konkrét cél, "A gyártási költségek tizenöt százalékos csökkentése" azonban az.
Ha a kitűzött cél még nem elég konkrét, további előkészítéssel elkerülheted, hogy erőforrásaidat elpazarold tétovázással, kapkodással, halogatással vagy folytonos irányváltoztatással.
A Cégvezető Blog rövid és célratörő. Ha viszont érdekelne az adott téma bővebb kifejtése, ezt kérlek jelezd a hozzászólás ablakban.
A kért témákat részletesen is bemutatom tanácsadói projektjeimből vett példákkal és részletes gyakorlati útmutatásokkal.
Tapasztalataim többségét a Campanile Business Consulting tanácsadó cég vezetőjeként szereztem.